August 11, 2008

A Visit To Gangwha

Pada 9 dan 10 hb 8 yang baru saja berlalu kami melawat ke Gangwha.Tempat ini adalah sebuah pulau yang cantik dan tempat yang kami pernah melawat ketika Winter.Kebanyakkan tempat yg kami lawati kali ini adalah tempat yang lain dari sebelum ni..Seperti kubu lama yang digunakan untuk melindungi Korea dari serangan China.. Kami mengambil berberapa gambar di stu termasuk cannon ball yang disebelah ini. Tengoklah berapa besar cannon ball tu hampir besar hajar!


Selepas melawat ke kubu kami pergi makan di kedai yg kami pernah makan sebelum ini.Kami susah nak order makan tapi kami cuba cari jalan dan kami punya penyelesaian adelah call orang yang reti cakap korea yang juga boleh berhubung bahasa Ingeris.Setelah selesai pasal order kami makan..Makanannyer amat sedap hingga menjilat jari...nyamnyamnyam..Kedai itu siap memberi kami aiskrim.sedap nyer!!!




Selepas makan kami mencari pantai yang terdekat..selepas bersiar-siar kami terjumpa pantai..tetapi malangnya air ketika itu sedang surut..Surut disini amat lama.Tapi orang korea tidak kisah malah dia orang main dengan lumpur2 di situ..nak kasi advice sikitlah kalau orang kat Korea dapat menghargai pantai walau pun surut jadi orang yang di Msia kalau boleh kita jagalah pantai M'sia supaya terpelihara..dan hargailah pantai anda..Walau pun air sudah pasang tetapi air itu tidak sampai ke pantai.Air tu masih jauh.masih banyak lumpur di situ


Kami juga menaiki sebuah feri untuk ke pulau yang kecil...Banyak burung laut yang mengekori kami..kitaorang memberi burung itu berberapa keping roti..Kami semua seronok melihat burung2 itu..




Setelah sampai kepulau itu kami bersiar-siar dan kami terjumpa tempat makan yang amat sedah kami still hadapi masalah yang sama susah nak order..tapi dengan pertolongan orang yang ada criteria yang sama seperti yang sebelum ini dan meminta mereka untuk membantu kami..Makanan itu mat sedap ade ketam masak dengan labu,ummmm sedap...



Nak balik rumah dah arggh! Walau pon penat kami amat gembira dan tak akan lupakan..

No comments: